Kesätyöntekijöiden tehyläisyyden varmistaminen

13.4.2023

Kevät on jo pitkällä ja työpaikoil-lanne aloittaa juuri ammattiin valmistuneita uusia työkavereita. Lisäksi joukkoon liittyy merkittävä määrä vielä opiskelujaan jatkavia kesätyöntekijöitä.

Nyt jokaisella toimijalla on oivallinen paikka esittäytyä uudelle työntekijälle ja tehdä samalla Tehyä tutuksi.
Tehyn jäsenyys tarjoaa työssä tarvittavat vakuutukset, jotka ovat tärkeät työskenneltäessä sosiaali-, terveys- ja kasvatusalalla. Turvataan uusien työkavereiden ja kesätyöntekijöiden työuran alku ja varmistetaan, että heillä on Tehy ja Terveydenhuoltoalan työttömyys-kassa suojanaan alusta lähtien.
Liittyminen on helpointa netissä: tehy.fi/liity

Opiskelijat ovat tulevaisuuden ammattiosaston jäseniä
Ensimmäistä sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan tutkintoa suorittavalle opiskelijalle Tehyn jäsenyys on maksuton. Päätoimisen jatko-opis-kelijan jäsenmaksu riippuu siitä, mitä opiskelee: Päätoimisesti tehyläistä perustutkintoa opiskeleva on vapautettu Tehyn jäsen-maksusta, alan täydennystutkintoa ja muun alan tutkintoa suorittavat maksavat jäsenmaksua. Lue lisää opiskelijoiden jäsenmaksu-vapautuksesta Opiskelijan jäsenmaksu-sivulta.

Onko työttömyyskassan jäsenyys aktivoitu?
Opiskelijoita on hyvä muistuttaa myös työttömyyskassasta ja siihen liittymisestä.Työttömyyskassan jäsenyys voi alkaa liittymisen jälkeen vasta ensimmäisestä työpäivästä. Kassan jäsenyyttä voi hakea Tehyn liittymislomakkeilla, mutta jäsenyys tulee erikseen aktivoida ilmoittamalla työnteon aloittamisesta joko hakemuksen yhteydessä tai sähköpostilla tyottomyyskassa@tehy.fi. Ilmoitus tehdään vain kerran. Jos työttömyyskassan jäsenyys on jo aktivoitu aiemmin ei tulevista töistä tarvitse ilmoittaa kassalle. Lisätietoa löydät työttömyyskassan sivuilta.

Suosittele Tehyn jäsenyyttä - ansaitset palkintoja
Muistathan Tehyn järjestelmän, joka palkitsee aktiivisesta jäsenhankinnasta. Mitä enemmän jäseniä hankit, sitä parempia palkintoja saat. Saat yhdestä uudesta työssäkäyvästä jäsenestä 25 pistettä ja opiskelijajäsenestä 10 pistettä. Yksi piste on euron arvoinen. Muista liittää jäseneksi liittyvän sähköiseen liittymis-lomakkeeseen jäsennumerosi suosittelija-kohtaan niin pisteet kirjautuvat sinulle.

Voit hankkia pisteillä esimerkiksi Rela-hierontalahjakortin, Easyfit-kuntosalikortin tai luettavaa OtavaMediasta. Tai laadukkaan Balmuirin kaulahuivin, Polarin älykellon, Iittalan Lanterna-valaisimen tms. Vaihtoehtoja on paljon! Voit tutustua tuotteisiin Tehy awards -sivustolla. Muista lukea kirjautumisohje linkin takaa.

Uusi jäsen saa liittymislahjan
Kun jäsen liittyy Tehyyn ensimmäistä kertaa saa hän Tehystä liittymislahjan. Liittymislahjan saa niin opiskelijajäseneksi kuin varsi-naiseksikin jäseneksi liittyessään. Jäsen voi valita liittymislahjan asiointipalvelussa. Lahjat vaihtelevat aika ajoin ja ajantasaisiin lahjoihin voi tutustua Tehyn verkkosivuilta:
Opiskelijoiden liittymislahjat ja varsinaisen jäsenen liittymis-lahjat