Jäsenkirje 4/2024

12.5.2024

Ammattiosaston kevätkokous pidettiin 26.4 Tehy toimistolla ja teamsilla. Paikalla oli 14 ja etänä 3 jäsentä. Paikalle ilmoittautuneista kolme jätti tulematta, eikä peruneet tuloaan. Muistutamme, että paikalle tulematta jättäminen aiheuttaa ammattiosastolle kuluja mm. ruokailusta joudumme maksamaan. JOS ET PÄÄSEKKÄÄN, NIIN ILMOITA ESTEESTÄ HETI KUN SEN TIEDÄT!

Kevätkokous käsitteli vuode 2023 toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen sekä toiminnantarkastajien lausunnon, ne hyväksyttiin ja vastuuvapaus hallitukselle myönnettiin. Kokouksessa suoritettiin pientä Tehy-tuote arvontaa ja lisäksi arvottiin Tehy goes - Levi tapahtuman osallistuneitten keskuudesta majoituskustannuksia 112 € yhdelle onnekkaalle Levillä mukana olleelle jäsenelle. Kevätkokous käsitteli lisäksi seuraavan neuvottelukierroksen tavoitteiden esittämistä Tehy ry.n neuvottelijoille.

Hallituksen kokouksessa 6.5 totesimme, että Tehy goes-Levi tapahtumaan osallistujista kolmelle maksettiin 40 euron tuki kuittia vastaan. 18 jäsenelle maksettiin vastaavasti 30 euron tuki talvisesta liikunnasta hangilla tai muuten esim. pakohuone käynnistä.

Kesällä haluamme antaa kesä-, heinäkuun aikana liittyneille uusille jäsenillemme ylimääräisen jäsenliittymislahjan, jonka tulemme postittamaan saajilleen syyskuun aikana pienen kyselyn kera, josta myöhemmin vähän lisää.

Lomat lähestyvät ja kesä on nautinnon ja hyvänmielen aikaa. Tuemme max. 30 euron suuruisella "kesähupisetelillä" jäsentemme kesänviettoon tivolissa, sirkuksessa, kesäteatterissa, toimintapuistossa tai kesäkonsertissa 1.6-31.8.2024.  Laittakaa siis maksamastanne tapahtumasta kuitti talteen ja pistäkää sitten ammattiosastolle postissa ao820@tehy.net tulemaan kuitista kuva 1.9-15.9.2024, jos haluta saada tuen.

Tuki maksetaan 30 nopeimmalle hakijalle ja jos määrä täyttyy ennen 15.9, niin kerromme siitä jäsenviestillä.

Syyskuussa la 14.9.2024 klo 12.00–15.00 toivotamme sinut ja halutessasi myös perheesi Paaniemen leirikeskukseen ulkoilemaan, paistamaan makkaraa, paahtamaan vaahtokarkkia ja kahvittelemaan yhdessä kanssamme. Sateen sattuessa voimme olla sisällä pirtissä. Omatkin eväät sallittuja. Jokainen vastaa itse paikalle tulosta ja poistumisesta. Yllätysohjelmaa luvassa! Toivomme ilmoittautumista viimeistään 15.8 mennessä, jotta osaamme ostaa tarjottavaa sopivasti ja varautua ohjelmaan myös. Eli laita meiliä tulemaan kuinka monta teitä tulee ja jos jollakin on ruokavalio ao.n sähköpostiin ao820@tehy.net

Edunvalvonnassa hyvinvointialueelle on saatu yhteistoimintaneuvottelut päätökseen ja nyt sitten on toimeenpanon aika. Jos työnantaja haluaa keskustella kanssasi mm. työssäkäyntialueesta, tehtäväkuvasi muuttamisesta tai muusta palvelusuhteesi ehdosta, niin ole heti yhteydessä luottamusmieheen, soittamalla tai laittamalla sähköpostia. Kaakkoisen palvelualueen pääluottamusmies on Risto Sainio p. 0400 851834 tai luottamusmies Jouni Syväjärvi p. 040 5048085.

Hyvinvointialueen palkkaustyöryhmä työskentelee myös saadakseen tasopalkkatyön käynnistettyä ja voisi jatkaa sitten siitä eteenpäin muita palkkaneuvotteluita.

KVTES eli Rovaniemen kaupungilla vakan vaaterahaneuvottelut eivät tuottaneet tulosta (ei ole rahaa...), mutta lupaamme pitää asiaa agendalla jatkossakin. Järjestelyvaraerä-neuvottelut ovat käynnissä ja siellä yritämme edistää jäsentemme palkkausta kyllä. Tiedotamme kun asia etenee. Seuratkaa palkkalaskelmianne, että ne ovat oikein. Kesäkuun palkassa pitäisi olla kaikille kuuluva palkankorotus.

Hallitus pitää kevään viimeisen kokouksen 14.6, jos sinulla on siihen asioita, niin ole yhteydessä. Heinäkuussa pidämme taukoa.

Terveisin.

Tehy Rovaniemen kaupunki ao.820