Jäsenkirje 4/2023

6.4.2023

MITÄ KAUNEINTA JA KEVÄISTÄ PÄÄSIÄISEN AIKAA SINULLE!

JÄSENTAPAHTUMIA

Kevätkokous pidetään pe 21.04.2023 klo 18.00- City Hotellissa Joiku-tilassa ja kokouksen jälkeen on ruokailu Monte Rosa-ravintolassa. Kutsun ja ohjeen ilmoittautumiseen olemme lähettäneet aiemmin ja lisäksi sen pitäisi olla tuoreessa Tehy-lehdessä. Vielä ennätät ilmoittautua 11.4.2023 asti, ammattiosaston sähköpostiin ao820@tehy.net

Toukokuussa 20.-21.5.2023 lähdemme viettämään mukavan lauantain ja sunnuntain, ihan ulkomailla asti, Haaparannalla kylpylässä ja kaupoissa kiertäen. Matka taittuu yhteisellä bussilla ja mukavassa seurassa. Lähdemme matkaan La 20.5 klo 9.00 Rovaniemen linja-autoasemalta ja takaisin Haaparannan Cape East kylpylästä Su 21.5 klo 12.00. Menomatkalla pidämme tauon Räihällä. Cape Eastissa majoitus on kahden hengen huoneissa ja hintaan kuluu kylpylän käyttö, aamiainen ja kolmen ruokalajin illallinen kohtuullisin ruokajuomin.

Mukaan pääsee 20 nopeinta ilmoittautunutta, joille lähetämme ilmoittautumisen jälkeen paluuviestin omavastuun, joka on 60€, maksamisesta. Ilmoittautuminen tulee tehdä ammattiosaston kotisivuilla tapahtumat otsakkeen alla viimeistään 8.5.2023-mennessä. Osoite kotisivuille https://ao820.tehy.fi

Ilman pätevää (sairaus) syytä, matkansa peruneilta tai tulematta jättäneiltä joudumme perimään omavastuun lisäksi 100 euron korvauksen aiheutuneista kuluista.

Ammattiosaston hallitus piti kokouksen 5.4.2023.

Neljännesvuosi hyvinvointialueella toimimisesta on takana ja elämme muutosten myllerryksessä. Asioita ja rakenteita on vielä paljon keskeneräisinä. Toivomme meille kaikille jaksamista ja työn tekemisen iloa.

Edunvalvonnassakin tapahtuu ja voimme olla tyytyväisiä mm. siihen, että saimme sovittua hyvinvointialueen työnantajan kanssa lomarahojen maksusta kesäkuun palkanmaksun yhteyteen ja sen laskentaperusteena käytetään heinäkuun palkkaa. Kaupungin kohdalla voinette tarkistaa asian Lanssin uutisista, jos siellä asiasta. Meillä hallituslaisilla, jotka olemme töissä hyvinvointialueella, ei ole enää Lanssia käytettävissämme. Maksatus tapahtuu näin siksi, että SOTE- sekä KVTES-sopimuksen mukaan kesäkuussa nousee palkat ja sillä on vaikutusta tietty myös lomarahan määrään pikkuisen nostavasti. Tarkistakaa palkkalaskelmanne, että kaikki on kunnossa ja jos mielestänne ei ole niin olkaa yhteydessä omaan hr-tiimiinne hyvinvointialueella ja kaupungin työntekijöiden kohdalla omaan palkanlaskentaan.

Muutenkin edunvalvonnan saralla tapahtuu paljon ja kehotammekin teitä seuraamaan hyvinvointialueen Kaltio- ja kaupungin Lanssi-sivuja. Kaltiossa on meille TehyläIsille edunvalvonta-sivu, Meillä töissä otsakkeen alla. Sieltä pääsee mm. meidän oman ammattiosaston sivulle myös.

Kuulumisiin ja näkemisiin! Tehy Rovaniemen ammattiosasto hallitus